Математична газета і математичний куточок в газеті. - Матеріали з самоосвіти - Атестація - Каталог статей - Портфоліо Ірини Вовчук
Категорії розділу
Увага!
Реклама
Опитування
Який предмет Вам більше подобається викладати?
Всього відповідей: 968
Міні-чат
200

Каталог статей

Головна » Статті » Атестація » Матеріали з самоосвіти

Математична газета і математичний куточок в газеті.

Для розширення математичного кругозору, для ознайомлення їх з цікавими фактами в області математики, поряд з цікавими  запитаннями і задачами велику користь може дати  математична газета чи відповідний куточок в загально шкільній чи класній стінгазеті.

       Математична газета при розумній організації роботи з нею сприяє  підвищенню інтересу дітей до математики,  вихованню у молодших учнів математичної смикали і  елементів логічного мислення, виробляє навики самостійного читання математичного тексту.

       Математична газета служить агітатором і організатором математичних гуртків, вікторин, конкурсів і інших заходів. Через газету висвітлюють результати різних конкурсів кмітливих дітей, зміст і рішення окремих конкурсних задач, які вказують на переможця із числа учнів. Газета може вміщувати математичний матеріал для підготовки до конкурсу  кмітливих дітей, а також висвітлювати самі конкурсні питання, задачі, завдання.

        Газета буде користуватися успіхом, якщо її зміст буде відображати життя класу, його "математичну атмосферу”, якщо цікавий матеріал її буде у відомій степені зв’язаний з програмним.  Матеріал газети може бути використаний вчителем для проведення розумного відпочинку  дітей в окремі  великі перерви, під час прогулянки. Досвід показує,  що цікаво і красиво оформлена газета протягом  декількох днів служить центром уваги учнів.

      Стимулом для випуску математичної газети ( чи організації  математичного куточка в  газеті ) може служити  показ раніше випущених красиво оформлених газет з яких корисно розібрати 1-2  цікаві задачі, загадки, ребус і т. д.  При показі потрібно постаратися визвати у дітей інтерес до такої газети, до  самої діяльності по випуску газети.

       Організатором по випуску математичних газет може стати  гурток, раніше організований в школі чи класі.  Потім вона буде органом цього математичного гуртка.  У всіх випадках газета випускається  під безпосереднім керівництвом вчителя, а в 1-2 класах перші номера звичайно готує сам, вчитель, притягуючи до оформлення учнів старших класів.  Молодші учні повинні бачити увесь  процес по випуску газети,  надаючи посильну допомогу.

       Викликавши інтерес до випуску газети,  вчитель перед дітьми ставить задачу – підібрати назву газети. Можна вказати слідуючи їх назви "Юний математик”, "На дозвіллі” та інші.

       Для випуску газети створюється постійна редколегія з 7-9 чоловік, або тимчасова – тільки даного номера, редколегія спочатку збирає матеріал для стінгазети: одні підбирають цікаві задачі,  другі - математичні ребуси, треті підбирають вірші, які можуть служити  умовою математичної задачі,  четверті – із різних дитячих книжок  підбирають загадки, п’яті знаходять математичні ігри. В пошуках перелічених матеріалів, велику допомогу надають  бібліотекарі і звичайно ж вчителі.  В процесі пошуку матеріалу для газети діти використовують поради старших учнів, батьків. В результаті включення в цей пошук дітей і дорослих можна зібрати цікаві і різноманітні за змістом задачі,  приклади, вправи, ігри, загадки, які корисно буде використовувати в наступних випусках  газети. Дітям подобається коли в газеті висвітлюється зібраний ними  матеріал і коли газету оформляють вони самі.  Тому і в оформленні газети дітям потрібно допомагати порадами, направляти їх діяльність і в потрібні моменти поправляти.  Відповідальною частиною роботи є письмо тексту. До письма тексту потрібно допускати тільки тих учнів, у котрих чіткий красивий почерк.  Для письма текстів газет, які випускаються в 1-2 класах,  можливо залучати учнів старших класів і батьків. Черговий же матеріал повинен бути написаний дітьми і старанно перевірений вчителем. Малюнки також повинні виконаними тільки дітьми. Випуск математичної газети потребує великої затрати часу на пошук матеріалів, на поступове оформлення, на ретельний контроль з боку вчителя,  тому вона повинна виходити  один раз в 1.5-2 місяці.

       Газета звичайно вміщує цікаві задачі – жарти, різні головоломки, логічні вправи  у формі запитань,  завдань загадок, задач у віршах,  математичні ребуси,  шаради, найпростіші кросворди з  математичною  термінологією. В газети можна включати окремі задачі,  складні учнями і які вчитель визнає оригінальними. Корисно в ній висвітлювати  пізнавальний матеріал  або пропонувати задачі пізнавального характеру,  тобто такі,  після рішення котрих  діти узнали щось нове, наприклад тривалість життя тварин, їх вагу,  швидкість польоту птахів,  швидкість руху риб і т. д. У виховному відношенні корисно  в газеті висвітлювати окремі показники з трудової діяльності батьків, трудові успіхи самих учнів ( по збору металобрухту, макулатури, лікарських рослин і т. д.).

        Велике місце в математичній газеті  повинні займати малюнки, які  привертають увагу дітей до газети, роблять її інтересною і є наглядним посібником при рішенні різних запитань і задач.

        Рішення задач, прикладів  і других завдань запропонованих  газетою, не повинно займати дуже багато часу. Діти по натурі  непосиди. В них може не вистачити терпіння на довгі обміркування і викладки.  Тим паче, що ці задачі для них не є обов’язковими.

        Газета буде мати успіх і виконуватиме своє призначення, якщо до її математичного змісту буде звернена увага учнів.  До матеріалу газети вчитель може звертатися під час уроків,  заздалегідь передбачивши його у якості додаткових завдань окремим учням, які швидко справляються з вправами, запропонованими всьому класу. Після виконання додаткових завдань учень  повинен одержати відмітку.

        Робота з газетою може включатися в організацію змагання між окремими учнями за найбільше число вирішених задач, запропонованою математичною газетою, відгаданих загадок, виконаних завдань, а також за найбільше цікавий матеріал, запропонований для газети: задачі, малюнки, ребуси і т. д. З цією метою необхідно налагодити облік змагання, його гласність. На зборах, зібраннях  відмітити тих дітей,  які проявили себе в роботі з газетою. Корисно в певні святкові дні організовувати виставку стінних газет. Учнівські комісії  при цьому відбирають кращі газети, а адміністрація школи виносить вдячність відповідним членам редколегії.

         При підборі матеріалів для газети потрібно орієнтуватися  не тільки на сильних учнів, але і на середніх і слабких. Облік вирішених задач, взятих із газети,  дозволить відмітити і заохотити не тільки тих,  які завжди активні, але і слабких учнів,  проявивши певну кмітливість, викликавши тим самим і у них інтерес до математики.

            Іноді замість  випуску математичної газети  оформляються математичні куточки в класній чи загально шкільній газеті їх можна називати "Вгадай-но”, "Головоломки” і т. д. В цих куточках газет вміщуються цікаві задачі,  загадки, ребуси, логічні вправи тощо.

           Замість стінних газет в молодших класах може бути організований випуск  " живих математичних газет ". Вони звуться живими,  так як кожна задача,  загадка, запитання  повідомляється не на " мертвому " листі паперу, а живим голосом учня. Матеріал газети подається  наступним образом.  Перед учнями класу чи на сцені шкільного залу шикується ряд учнів.  Один з них оголошує,  що зараз вони ознайомлять всіх присутніх із змістом " живої математичної газети " під назвою , наприклад " Вгадай-но”, що дітям будуть запропоновані  цікаві задачі, загадки,  головоломки.  Ці задачі, загадки  присутні повинні розв’язати зараз і голосно  повідомити про своє  рішення. Задача, яка не буде піддаватись  рішенню, пояснюється тим учнем,  який її запропонує.  Потім діти, які пропонують "живу газету” у визначеному порядку пропонують свої задачі,  загадки, а слухачі стараються швидко  з ними справитися і повідомити рішення. Ті учні, які на цьому своєрідному конкурсі більше других дадуть  правильних відповідей, можуть бути відразу відмічені  пам’ятними подарунками,  наприклад нагороджені пам’ятними листівками з написом "Кращому математику” або іншим способом на розсуд вчителя. В процесі рішення задач із "живої газети”  можна організувати  змагання на  самий кмітливий клас, команду.

 

Категорія: Матеріали з самоосвіти | Додав: ІринаВовчук (30.09.2010)
Переглядів: 498
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Реклама
Свято на порозі
Осталось...
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Я тільки ЗА!
Хмара тегів
Кнопочка сайту
Код: