Форми роботи педагога з родинами. Нетрадиційні форми роботи з батьками. - Молодому вчителю - Різне - Каталог статей - Портфоліо Ірини Вовчук
Увага!
Реклама
Опитування
Який предмет Вам більше подобається викладати?
Всього відповідей: 968
Міні-чат
200

Каталог статей

Головна » Статті » Різне » Молодому вчителю

Форми роботи педагога з родинами. Нетрадиційні форми роботи з батьками.
  1. Батьківські збори мають освічувати, а не констатувати помилки і невдачі дітей.
  2. Тема зборів має враховувати вікові особливості дітей.
  3. Збори мають носити як теоретичний, так і практичний характер: розбір ситуацій, тренінги, дискусії тощо.

Нетрадиційні форми роботи з батьками

1. Педагогічний десант (виступи педагогів з актуальних проблем виховання дітей на підприємствах, в організаціях, де працюють бптьки; влаштування виставок, випуски спеціальних стіннівок та ін.).

2. Дерево родоводу (зустріч поколінь, роздуми над проблемами родинного виховання, звернення до народної педагогіки).

3. У родинному колі (анкетування батьків, індивідуальна допомога в родині через консультації, практичний показ, зустрічі з  лікарями, психологгом, юристами).

4. Родинний міст (зустрічі  батьками  та обговорення проблем виховання дітей).

5. Народна світлиця (звернення до народних традицій; формування особистості школяра через природу, спільну діяльність батьків, дітей, педагогів).

6. День добрих справ (спільна трудова діяльність батьків, дітей, педагогів).

7. Вечір великої родини (участь беруть батьки, школярі, педагоги: організація відпочинку, ігри; вистави театру тощо).

8. Альбом-естафета «Як ми відпочиваємо» (досвід організації відпочинку в родині).

9. Дискусійний клуб (обговорення проблем виховання школярів).

10. Клуб «Родинні традиції».

11. Родинна скарбничка (добірка матеріалів з досвілу родинного виховання).

12. Аукціон ідей родинної педагогіки.

13. «Батьківський ринг».

14. Батьківська школа (організовується у формі клубу; передбачається проведення диспутів, банків ідей, випуски рукописних газет, інформаційних бюлетенів, бесіди, підбір літератури, надання практичної допомоги).

15. Азбука родинного виховання (обговорення проблем, труднощів виховання дітей в неповних сім’ях; виступи лікарів, юристів, психологів, надання індивідуальної допомоги ).

16. Дні довіри (у визначені дні педагоги, лікар, психологи об’єднуючи для спільного проведення дні народження дітей, календарних, народних свят).

17. Дні відкритих дверей (запрошуються всі батьки, вони відвідують класи, де навчаються їхні діти, знайомляться  з роботою педагогівЮ ведуть спостереження за працею дітей на уроках).

18. Батьківські читання. Ця форма роботи з батьками  дає можливість не тільки слухати лекції педагогів,  а й вивчати літературу з проблеми й брати участь у її обговоренні. Батьківські читання можна організовувати в такий спосіб:  на перших зборах на початку навчального року батьки визначають питання педагогіки й психології, які їх найбільше хвилюють. Учитель збирає інформацію й аналізує її. Разом зі шкільним бібліотекарем та іншими фахівцями визначаються книги, а потім використовують рекомендовану літературу в батьківських читаннях. Особливцістю батьківських читань є те, що, аналізуючи книгу, батьки повинні викласти власне розуміння проблеми і знайти підхід до її вирішення після прочитання книги.

19. Батьківські вечори. Ця форма робати прекрасно здружує  батьківський колектив. Батьківські вечори проводяться в класі 2-3 рази  на рік без присутності дітей (можна з дітьми). Теми батьківських вечорів можуть бути різними. Головне – вони повинні вчити слухати й чути один одного, самого себе.

     Орієнтовні теми батьківських вечорів:

* «Перші книжки дитини»

* «Друзі моєї дитини»

* «Свята нашої сім’ї»

* «Пісні, які співали й співають наші діти» та ін.

20. Батьківські тренінги. Це активна форма роботи з тими батьками, які усвідомлюють проблемні ситуації в сім’ї, хочуть змінити свою взаємодію із власною дитиною, зробити її більш відкритою й довірливою. У батьківських тренінгах повинні брати участь по можливості обоє батьків. Від цього ефективність тренінгу зростає, і  результати не змусять себе чекати. Найчастіше тренінг проводиться з групою, що складається з 12-15 осіб. Батьківські тренінги будуть успішними, якщо всі батьки братимуть у них активну участь і регулярно їх відвідуватимуть. Щоб тренінг був резульитативний, він повинен включити в себе 5-8 занять. Батьківський тренінг проводиться, як правило, психологом школи, що дає можливість батькам на певний час відчути себе дитиною, ще раз емоційно пережити дитячі враження. З найбільшим інтересом батьки виконують такі тренінгові завдання, як «дитячі гримаси», «улюблена іграшка», «мій казковий образ», «дитячі ігри», «спогад дитинства», «фільм про мою сім'ю».

21. Батьківські ринги. Це одна з дискусійних форм  спілкування і формування батьківського колективу. Батьківський ринг готується у вигляді відповідей на запитання з педагогічних проблем. Питання обирають самі батьки. На одне запитання відповідають дві сім’ї. У них можуть бути різні позиції, різні думки. Інша частини аудиторії в полеміку не вступає, а лише підтримує думки сімей оплесками. Експертами в батьківських рингах виступають учні класу, визначаючи, яка сім’я і відповідях на запитання була найбільш близька до правильного трактування.

22. Тематичні консультації.  У кожному класі є учні й сім’ї, які переживають ту саму проблему, зазнають ідентичні труднощів особистісного й навчального плану. Іноді ці проблеми носять настільки конфіденційний характер, що їх можна випішити лише в колі тих людей, яких ця проблема поєднує, і розуміння проблеми й один одного спрямоване на її спільне вирішення. Для того, щоб консультація відбулася, батьки повинні бути переконані в тому, що ця проблема стосується їх й вимагає невідкладного вирішення. Батьків запрошують для участі у тематичній консультації за допомогою спеціальних запрошень. У тематичній консультації повинні брати участь фахівці, які можуть допомогти знайти оптимальний варіант вирішення проблеми, зокрема соціальний педагог, психолог, представник правоохоронних органів тощо. У ході тематичної консультації батьки одержують рекомендації з питань, які їх хвилюють.

Категорія: Молодому вчителю | Додав: ІринаВовчук (18.01.2015)
Переглядів: 665
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Реклама
Свято на порозі
Осталось...
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
Я тільки ЗА!
Хмара тегів
Кнопочка сайту
Код: